Dla wielu uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych w Rzeszowie praktyki zawodowe to jedna z najważniejszych form kształcenia. Dlatego też z ogromnym zainteresowaniem przyjęliśmy propozycję wyjazdu na Cypr, gdzie mieliśmy okazję zdobywać doświadczenie w różnych firmach i instytucjach związanych z dziedziną informatyki, elektroniki czy też fotografii. Podczas praktyk uczniowie mieli także okazję doskonalić swoje umiejętności językowe, ponieważ praca w międzynarodowym środowisku wymagała od nich komunikacji w języku angielskim.
uczniowie doskonalili swoje umiejętności w dziedzinach :
informatyki
elektroniki
florystyki
fotografii
W ramach programu praktyk zawodowych, uczniowie zostali przydzieleni do różnych firm,
zależnie od ich zainteresowań i umiejętności. Jedni pracowali w firmach zajmujących się projektowaniem oprogramowania, inni mieli okazję pracować przy projektach z dziedziny elektroniki.
Każdy z uczniów miał swój własny plan pracy, który był dopasowany do ich indywidualnych potrzeb i umiejętności.
Podczas praktyk uczniowie mieli okazję poznać realia pracy w branży informatycznej i elektronicznej. Zajmowali się projektowaniem systemów, programowaniem aplikacji,
a także instalowaniem i konfigurowaniem sprzętu komputerowego. Uczniowie mieli także okazję pracować z najnowszymi technologiami, takimi jak Internet Rzeczy (IoT) czy sztuczna inteligencja (AI).
Praca w międzynarodowym środowisku wymagała od uczniów znajomości języka angielskiego na poziomie umożliwiającym komunikację z zagranicznymi kolegami i klientami. Dlatego też w ramach praktyk uczniowie mieli okazję uczestniczyć w kursach języka angielskiego, które prowadzili doświadczeni nauczyciele z kraju i zagranicy.
Uczestnicy
PRZYGOTOWANIA W POLSCE
Przygotowanie uczniów do stażu zagranicznego było realizowane w Zespole Szkół Elektronicznych w Rzeszowie podczas
cyklicznych spotkań organizowanych przez koordynatora projektu i kompetentnych nauczycieli odpowiedzialnych za realizację zaplanowanych form przygotowania.
W ramach przygotowania pedagogiczno-organizacyjnego odbywały
się spotkania z koordynatorem projektu i towarzyszącymi nauczycielami podczas wyjazdu.
Przygotowanie kulturowo-pedagogiczne
br
Prowadzone przez kompetentnych wykładowców (pedagog szkolny, nauczyciele z praktycznym doświadczeniem w realizacji praktyk/szkoleń zagranicznych, pielęgniarka szkolna, instruktor bhp) celem zapoznania z różnicami kulturowymi, społecznymi i ekonomicznymi, zwyczajami, historią, systemem edukacji i gospodarką na Cyprze
Przygotowanie kulturowo-pedagogiczne
Językiem roboczym w projekcie był język angielski. Przed wyjazdem na staż uczniowie brali udział w intesywnym kursie języka angielskiego prowadzonym przez nauczycielkę tego języka w ZSE – panią Agnieszkę Gonet. Kurs pozwolił na lepsze przygotowanie beneficjentów projektu do pracy/nauki i życia codziennego za granicą. Pozwolił na lepsze kontakty z trenerami na praktykach, zagranicznymi koordynatorami i innymi osobami posługującymi się językiem angielskim.
Spotkania orgranizacyjne
Przygotowywując się do wyjazdu uczniowie odbyli wiele spotkań organizacyjnych z koordynatorami projektu, dzięki czemu nabyli wiedzę na temat programu Erasmus+, praw i obowiązków oraz zadań w projekcie, przygotowali się logistycznie i merytorycznie do wyjazdu na staż zagraniczny.
NIE ZAPOMNIELISMY POZWIEDZAĆ
Oczywiście nie mogło zabraknąć aspektu turystycznego będąc w okolicy pięknych cypryjskich plaż i tworów skalnych.
Zamieszczamy galerię zdjęć które udało nam się uchwycić